GOTT NYTT ÅR

Då var det 2010 ny almenacka med tomma blad än så länge. Åter ett nytt år med nya utmaningar och möjligheter. Dottern fyller 10 år, tycker det var igår hon kom till oss. Det är 10 år sedan som vi firade 2000.

Jag har inte pysslat något på årets första dag men igår gjorde jag snabbt en tag till en godispåse (värdpars gåva). Påsen tog jag inget kort på det var lite stressigt (vi var sena).
Idag har jag varit ute lite, fotograferade det fina vinterlandskapet samt barnen när det åker pulka.

Imorgon blir det troligen lite skapande, känner att nu vill jag göra lite layouter till våra album. Nu har jag inga kalendrar kvar att göra. Lite grattis kort och alla hjärtansdag kort samt lite påsk kort. Påskkort skickar vi inte till lika många som julkort.



Jag har klipp till tagen själv därefter färgat in den med tre olika nyanser av distress, old paper, walnut stain och fired brick. Stämplade med en sigill stämpel från Panduro. Stämplade gott nytt år som jag sedan ebossade. Tillsist satte jag dit blommorna.

Det är första gången jag färgar in papper själv, har fått lite inspiration när jag tittat runt i olika bloggar. Tycker det är kul att saker får fler användnings områden än vad de är tänka till.


Lite vinter bilder måste jag visa också som jag tog idag. Försökte ta blirder på fåglarna som satt upp i träden. Av någon anledning blev det bara en bild, tyckte jag tog flera stycken men de fastnade inte i kameran.




















Bilden på fåglarna. Uppe i trädet satt det ett tiotal kåltrastar helt stilla. De reagerade inte när jag komm närmre och tog bilder. Kameran la av efter ett litet tag, kanske var det för kallt för den.


Kommentarer
Postat av: Malin/majamelon

JÄttesöt tag! Och så härliga foton =)

Min son gick lös med en silvrig stämpeldyna när han var runt 1½ år...en såndär vattenfast rackare :S Hela köksmöbeln i valnöt var fräsigt silver...jag satt i telefonen i 2 minuter och under den korta tiden hann han med så mycket! Tur att jag hade stämpelmedel ;P

2010-01-05 @ 22:58:50
URL: http://majamelon.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0