Scrapmara

I lördags var det dags för årets första scrapmara för mig. Pappersakademin i Partille var det som anordnade den, det var mycket trevligt och de flesta som var med hade jag träffat sedan inna så det var mycket kul.

Vi fick den nya Scrapbooking tidningen som välkomstgåva, utmaningen för dagen var att lifta något ur tidningen. Det blev första gången som jag liftade något.

Det blev några layouter gjorde samt två kort under maran.

Så här blev layouten till utmaningen. Det är midsommarafton 2001, svårt att tro det tanken på hur insvepta barnen är.




Den rosa formen klippte jag till själv eftersom jag inte hade något sådant papper, rev lite i kanterna med en. Swirlarna är av chipboard som jag klistrade på brunt papper. Rev lite i kanterna med jag vad den nu heter och chalkade därefter.
På sidan 30 och 31 i tidningen ser ni de layouter som inspirerade mig. Första gången som jag gör annorlunda form på pappret.



Den här layouten är också en inspiration från tidningen sidan 35. Den bruna halvmånen fick jag till genom att använda en stekpanna som mall, fick ideén av min bordskompis på maran. Guld kanten är en spets som jag köpt på Sävedalens hobby och färg.. Stämplat peppar kakor. Ramarna på kortet är baksidan av julgranskulspappret (hade lite kvar sedan innan, jag köpte flera av samma papper).




EN grå nyans på cardstocken. Blommswirlen har jag stämplat och den stämpeln har jag köpt hos kortmakarna.



Det översta kortet är så tungt så att pappret böjde sig. Ett papper som jag köpt för länge sedan. Silverblommorna var med i något paket, tror det var prova på paketet från creativ club.



Den här layouten blev inte riktigt som jag tänkt mig, är inte super nöjd med den men visar den ändå.

Den här layoten gjorde jag inte på maran. Den stora blomman har jag stansat ut med hjälp av QK revolution. Lite glitter sticks på.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0