Påskkort

Nu är snart påsken här! Bara en vecka kvar, det skall bli skönt med lite extra ledighet. Jag är dessutom ledig under påsklovet. Jag och barnen skall rensa deras rum, plocka bort leksaker som de inte använder längre. Stor städning är ingen större ideé eftersom vi skall börja renovera rummen.
Sonens rum skall vi minska ner loftsängen, just nu är den så stor så att det finns utrymme att leka däruppe. Vi byggde den när barnen delade rum. En del av reglarna från sängen kan användas till att bygga upp väggen i källaren till dotterns rum. En storstädning av deras rum blir det längre fram.

Har gjort lite påskkort. Brukar inte skicka så många men några stycken skickar jag till.



Bakgrunden har jag gjort själv. Jag har lagt vanlig tempera färg på ett bakplåtspapper och doppat pappret som jag har skrynklat ihop innan.
Jag var tvygen att prova eftersom jag tänkte använda lite av tekniken DTP med barnen i kyrkan. Där har jag inte tillgång till flera stämpeldynor i olika färger. Tempera färger finns det däremot gott om. Hönan kommer från Osmil stämplar och är färglagd med PM. Glad påsk stämpeln är jag osäker var jag har köpt den.



Ytterligare en teknik, stämplat och sedan embossat med clear. Därefter har jag med hjälp av en svamp lagt på temperafärg. Jag har köpt in lite material till tillfället i kyrkan och det bland annat ebossing pulver clear och stämpeldyna.
Stämplarna  kommer från Penny Black. Glad påsk har jag skrivit själv, blev inte så lyckat pennan ville inte riktigt vara med.



Påsklije stämpeln kommer från Stämpelboden och är färglagd med PM. Spillpapper i bakgrunden.





Bakgrunden har jag stämplat med en nyinköpt bakgrundstämpel från Heroarts innhandlad hos kortmakaren. Embossat med sunshine. Stämpeln kommer från Magnolia och är färglagd med akvarell färger. Fjärillen utstansad med spellbinders och så har jag lagt på lite 3D lack och lila glaskullor. Gladpåsk stämpeln var med ett sätt jag köpte på Sävedalens scrapp och Hobby, han och slänga innan jag kollade upp märket men tror det kommer från Slöjddetaljer.






Ett påskkort som min dotter har gjort. Hon är inte så mycket för att använda mönstrade papper och och dekorationer. Hon gillar mer att måla dit som hon tycker fattas. Stäpeln är köpt hos kortmakaren och kommer från Penny Black. Hon gillar att skriva själv också. Hon har färglagt med PM pennorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0