Våren äntligen här

Ja, nu är väl ändå våren här. En helt underbar helg med värme och sol, jag tror ändå att jag tycker våren är den bästa årstiden. Allt vaknar till liv igen även jag. Sandlådan utanför mitt fönster fylls åter med barn och vuxna och jag träffar åter mina grannar, det är inte bara björnen som kommer ur sitt ide det gör även vi människor.

Lördagen bestod i att städa gemensamma ytor i området avslutades med korvgrillning. Kanske inte det roligaste att städa men det är ändå väldigt trevligt, tror det blir mer tjat än städat. Fast i år har föreningen beställt en maskin som tagit upp gruset så det var inte så mycket att städa i år mest rensa bort lite ogräs mellan stenarna och annat skräp som ligger på gatorna.

I söndags vaknade jag med 39 graders feber och en ond hals men febern försvann till kvällen och idag har jag ingen feber, bara lite irreterad i halsen och lite ont i ryggen men det verkar ge med sig det också. Skönt att det inte blev något långvarigt.

Idag har jag suttit ute och målat lite stämplade påskfigurer. Provade min nya pensel "vattenpensel" har vatten i skaftet och penseln släpper ifrån sig lagom med vatten, det gjorde att det blev inte så mycket vatten åt gången och det blev lättare att fylla i små detaljer utan att färgen för den skull skulle flyta ut för mycket.

Jag vann 200 kronor hos Scrap & Hobby i Sävedalen, blev väldigt överraskad, inget jag hade förväntat mig. Det blev TGF stämplar och vattenpenseln. Jag köpte mig även en MS stans.

Det kommer bli lite alster i veckan som går i påskens tecken kanske inte med TGF stämplarna, de var inte påskiga men bilderna jag färglade i dag kommer att komma till beskådning längre fram.

Lite vår bilder



En av krukorna utanför vår dörr, var tvugen att planter i dem nu i lördags.



Båda krukorna



Ute i vår trädgård, när krokusarna kommer fram, ja då är det vår







Köpte även en julros, en liten stund till blommar den. Hoppas att den kommer åter till vintern. Trevligt med lite vinter växter också.



En lo jag gjorde förra veckan. Det syns inte så bra men jag har stämplat och maskat på Cardstocken.

Det var allt för denna gången.

Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Underbart att våren är här. Hoppas den kommit för att stanna :)

Kul med nya inköp.

Kram

2011-04-11 @ 21:18:40
URL: http://www.evalena.wordpress.com
Postat av: Helena

Visst är det härligt att få göra iordning trädgården. Vi håller på för fullt här hemma med vår.

2011-04-12 @ 09:27:30
URL: http://lillanspyssel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0