Midsommar

Då har det varit midsommar, jag hoppas att eran har varit bra. Vi firade med mina föräldrar på deras sommarställe, syster och hennes sambo var också med. Först var vi i hembyggdsparken och tittade på när de reste midsommarstången, därefter var det dansuppvisning utav en folkdansgrupp. Vi tittade en liten stund på när de dansade men vi blev lite fika sugna så vi gick och köpte oss lite kaffe och hembakt fikabrödoch satte oss i gräset och fikade, det var gott, själv hade jag inte druckit något kaffe på hela dagen så det satt väldigt bra.



Det gäller att ha tungan rätt i mun när stången skall upp.

På eftermiddagen blev det sedan traditionellt sill och potatis, jordgubbar och glass. Vi stannade över natten, jag och maken åkte sedan hem på lördagen, barnen lämnade vi kvar hoss mormor och morfar. De får vara där en vecka och ha det bra medan jag och maken jobbar.

Förra fredagen tog jag med barnen till Liseberg, Erik Saade uppträdde. Dottern tog med två kompisar och de var väldigt nöjda med att de fick följa med. Det var mycket folk och jag så inget men kort det blev det, den nya kameran är bra, jag kan vika ner displayen på så vis kan jag ta kort med tex sträkta armar.

Här är två bilder på barnens idol.





Jag kan säga att jag var rätt trött i armar och rygg för jag fick lyfta upp sonen för att han skulle kunna få någon glimt av Erik.

Tänkte även att jag skall visa upp ett kort som jag gjorde för ett tag sedan.
Ett baby kort till min kusin som fick en liten pojk.





Pappret med båtar kommer från Panduro.

Vi var idag på ByggMax, vad folk det var där. Vi köpte lite lister, äntligen skall det bli klart i köket och trappan ner till källaren. Att det skall ta sådan tid innan man tar tag i sakerna. Jag har haft en veckas semester nu innan midsommar, det var ju inte så roligt väder så jag passade på att spackla och måla väggarna i trappan ner till källaren. Det är ju betydligt roligare att se ner i en snygg trappa än en halvfärdig.

Det får vara allt för denna gången.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0