Dotterns dator i beslag

Jag har beslagtagit dotterns dator för ett litet tag, min har gått sönder och hon vill gärna ha tillbaka sin. Hon går och frågar om hon möjligtvis kan få låna sin egen dator för det är faktiskt min säger hon. Fast nu har det varit så fint väder så ingen av oss har suttit speciellt mycket vid datorn. Jag var tvugen att ha datorn vid ett tillfälle och det var när jag var tvugen att betala en räkning som inte hade hunnit komma innan min dator gick i sönder.

Hon skall snart få tillbaka sin dator, igår beställde vi en ny dator och så beställde vi en systemkamera. Har länge gått och tittat på systemkamera, jag har en bra digitalkamera men den klarar inte bilden på långt avstånd så jättebra. Varje gång vi har varit och tittat på match med sonen eller upträdande med dottern har jag önskat mig en systemkamer. Så iår bestämde vi oss för att våra skattepengar skall gå till en kamera.

Helgen har varit underbar, riktig sommar värme. I söndags var det koutsläpp, jag och barnen cyklade dit därefter fortsatte vi till en vårmaknad och lyssnade på team Caspers kör samt fikade. Igår sprang jag 16 km och det kändes väldigt bra, sprang på 1.45 så Göteborgsvarvet gör jag väl på ca 2.30. De sista 5 km får jag springa på vilja fast då är det inte långt till mål och det är ju inne i stan som det är mest folk som hejar på.

Har gjort lite lo men kan tyvärr inte redigera dem i datorn, det finns inget program för det i dotterns dator och jag vill inte ladda ner ett heller utan jag får visa det när jag får den nya. Ett enkelt fotoprogram fanns i datorn så jag kunde skära till bilderna så lite bilder från koutsläppet kan jag ändå visa.








Nu skall jag vila och ladda för Vårruset i kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0