Fågelholk med album

På Svensk scrapbooking är det en tråd med en utmaning att göra en fågelholk där taket är ett album.
Min skall bli en present till en nära person.

Jag har precis börjat med den. Till väggarna tog jag två tidskriftsamlare av kartong som vi ändå inte använder (hade tänkt att göra mig av med dem, men det var tur att jag inte hann med det), taket är baksidan av ett ritblock.

Jag har målat insidan av väggarna istället för att klä med papper. Utsidan har jag klätt med papper från Freja skapargård. Jag tänkte att holken skall bli lite somrig.

 
Tidskriftsamlaren.


 
Husdelarna



 
Tejpade ihop husdelarna.




Fortsättning kommer. Funderar på att antingen skära till brun cardstock eller köpa smala lister och måla att sätta i hörnerna.  Får se vad det blir mer. 


Nu ha jag varit och köpt pärmringar. Klistrat på pappaer på taket och inspiration fårn en annan tjej har jag lagt tårtpapper på taket. Skall även göra det på den andra sidan. Det var tvuget att torka på denna sidan och jag är för trött för att vänta.
Skurit ut papper och klistrat på i hörnena av huset samt ett spetsband runt övre delen av huset.





Kommentarer
Postat av: Mikaela

spännande o få se fortsättningen! visst e det en underbar utmaning!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0