1 december

Då var det december månad och snart är det jul, det bästa med julen är att det blir några dagars ledighet och det skall bli skönt.

Barnen har fått varsin adventskalender, sonen fick en star wars lego kalender, han såg den i ett reklamblad och önskade sig givetvis en sådan. Enkelt tänkte jag den är ju färdig men dyr. Till dottern gjorde jag en egen, hennes luckor är ännu inte fyllda utan jag tar det efter hand.



En kalender gjord av tändsticksaskar, fördelen är att jag inte behöver slå in något samt att jag kan fylla på efterhand. I dag fick hon ett nagellack, tyvärr fick inte det plats så jag skrev en lapp var hon kunde hitta det.

Dotterns blir dyr också men de har inga andra kalendrar. TV kalender var de inte intresserade av och jag skippade choklad kalendrarna iår. Tycker det är onödigt med godis varje dag dessutom så har vi så mycket godis hemma så de behöver inte mer.

Nu måste jag lägga ett kål på julkortstillverkningen det är snart dags att skicka dem.


Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Vad fin den blev.

Ha en trevlig helg

Kram

2011-12-02 @ 06:00:34
URL: http://www.evalena.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0