26 december

Sitter och tar det lugnt med en kopp kaffe, skall snart gå in i duschen. Sitter och drömmer om sommaren, ja ljuset är på väg tillbaka och har vardagen väl kommit igång igen så går det med rasande fart så är det sommar igen. Idag skall vi åka till svärmor och äta lutfisk (jag får torsk, tycker inte om lutfisk).

Julen har varit lugn och fridfull precis som den skall vara. Är ledig nu till nästa år vilket är skönt.
Igår var vi hos mina föräldrar och fikade, min moster och hennes man var där, får passa på och träffa dem när det är på besök. Det blev även lite julklappsutdelning där med. Vi har tre julklappsutdelningar i vår familj en helgen före julafton, julafton och antingen juldagen eller annandagen beroende på vem vi  firar julafton med. I år var svärmor, svägerska och svåger här. Nästa år blir det med min familj och då blir det julklappsutdelning på annandagen med svärmor för vi åker alltid till henne på annandagen och äter lutfisk.

Vi pratar om att vi skall ha shoping fritt år, vi börjar med fram till sommaren. Det innebär att vi bara skall köpa sådant som vi absolut behöver. Det kommer att bli utmanande och tufft. Oftast så köper man så mycket onödigt som man inte behöver. Det som blir utmanande för mig är att det gäller även pyssel saker och då gäller det att skapa med det man har innan jag köper nytt. Det som blir spännande är att se hur mycket pengar vi sparar på att tänka efter både en och två gånger innan man köper något. Dottern tycker det verkar roligt och är med belöningen kanske blir en extra resa eller något annat kul.

Nedan visar jag nu två tavlor jag gjort. Dem fick svärmor i julklapp. Jag gjorde flera sådana tavlor men tyvärr tog jag inga kort på dem.
Bilderna är tagna med min Iphone, det är inte bästa kvalitet men tycker ändå att det blir godkända bilder.





God fortsättning till er som läser och Gott Nytt År.

Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

God fortsättning Petra.

Fina tavlor

Kram

2011-12-27 @ 06:04:18
URL: http://www.evalena.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0