Mini pysselträff

I söndags var jag och pysslade hos en tjej i Olofstorp, det var mycket trevligt och jag fick gjort lite grann. Min dotter var också med, hon fick gjort ett kort till sin fröken, jag undrar varför jag skall göra ett när stort sätt alla tjejer i klassen kommer att ge fröken ett kort men mitt får väl vara från oss andra.



I fredags åkte vi till mina föräldrars sommarhus i Herrljunga och på lördagen åket vi sedan till syrran i Mariestad. Hon och hennes kille har köpte ett mysigt litet hus där så de hade inflyttningsfest samt att min syrra firade att hon är färdig sjuksköterska.

Snart är det skolavslutning, det skall bli skönt även om det dröjer en vecka till innan jag har semester, men vi behöver inte passa tider samt att barnens alla aktiviteter är slut förrutom sonens fotboll som håller på ett litet tag till. På jobbet däremot är det mycket nu innan vi stänger för sommaren.

Syrran och hennes kille önskade sig pengar till en kamera. För att göra det lite roligare gjorde jag ett så kallat bokkort.
Det var första gången och jag blev väldigt nöjd. Lite roligare än att bara ge plata kort med lite pengar i.

Nu kommer jag inte ihåg vad det mönstrade pappret kommer ifrån men husstämpeln kommer från Vilda. Busken i krukan kommer från stämpelkällan. Staketet är en die från Tim Holz. Texten nytt är från QK och hem har jag stämplat, jag köpte ett alfabet från osmil på pappersmässan i Partille.




Bokkortet på insidan.


Syrran fick ett presentkort på panduro som examenspresent, ja hon gillar också att pyssla.
Panduro la presntkortet i en ask som jag så var perfekt att altra. Det prickiga pappret kommer från maja design. Änglen är från ett klippark, det står inte på pappret var det kommer ifrån, för att få det lite sjuksköterske inspirerat satte jag dit den lilla mössan på ängeln, kan väl se sjuksköterskorna som små änglar.



Kortet till dotterns fröken.



Maja design papper (kan säga att jag är väldigt förtjust i Majas papper), filuren från kortmakaren. Sommar stämpeln lånade jag av henne jag var hos i söndags.

Det får bli allt för denna gången, klockan tickar iväg och jag skall upp tidigt imorgon.
God natt.

Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Vad fina saker du har gjort Petra.

Ha en bra dag

Kram

2011-06-09 @ 06:30:02
URL: http://www.evalena.wordpress.com
Postat av: MarieG

Jättefina kort.

Kul att ni kom i söndags.

Kram MarieG

2011-06-12 @ 15:24:36
URL: http://scrappyzzelochmat.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0