Scrapträff

Nu hoppas jag att våren snart är här, är så evenerligt trött på den här kylan. Vill ha sol och värme.

I lördags var jag på scrapträff hos pappersakademin. Det var riktigt trevligt. Tycker de här små träffarna är mysiga och avkopplande. Det är inte stressigt på samma sätt som det kan vara på större träffar med flera utmaningar. På träffen fick vi hitta på tre egna utamningar.

Det blev ett kort eller en lo med fyra eller fler olika papper, ett kort eller lo utan bild eller stämpel samt att vi skulle göra något eller använda en teknik eller skapa med en färg som vi inte riktigt känner oss bekväma med.

Jag deltog i alla tre utmaningar hur resultatet blev får jag lägga in imorgon eller under helgen eftersom batteriet till kameran inte ville vara med längre.

Fick några lo gjorda också så nu börjar korthögen till barnens album att minska. Det är inte mycket kvar, tänkte ta mig i kragen nu och sätta mig med det, det får bli TV som prioriteras bort. Det är lätt att hamna där efter en arbetsdag men jag tycker nog att det är mer avkopplande att sitta och pyssla och samtidigt lyssna på musik eller på radion.

I tisdags var det fjärde besöket hos viktväktarna och trots pizzan på scrapträffen och kalaset i söndags blev det ett minus. Nu denna veckan får jag vara lite hårdare samt röra på mig lite extra så att det inte kommer ett litet bakslag på tisdag. Det börjar kännas i kläderna att det har försvunnit några kilon. Det är 2,7 kg sedan jag började. Tänkte att på tisdag skall jag ha en guldstjärna, det får man för varje tre kilo man går ner. Veckan därefter får jag sträva efter att nå mitt 5% mål.

I går var jag för första gången på bodycombact, idag känns det lite i ryggen. Kände mig inte helt slut efter passet som jag trodde att jag skulle göra men det är alltid svårt att ta ut sig första gången när man är osäker på rörelserna. Det blir troligen ett pass nästa vecka också. Imorgon skall jag se om jag kan få komma ut och springa annars är det träning igen på lördag.

Idag var jag hos tandläkaren, en av mina plomber hade lossnat så jag var där och lagade tanden. Sonen var med mig inne hos tandläkaren eftersom maken var med dottern som också var hos tandläkaren och drog tre tänder.
Tandläkaren tyckte att han satt där så duktigt så han fick en liten mini tub med tandkräm för barn, de pratar med honom också om att mamma är duktig. Vad får jag, en hel tand och ett stort hål i plånboken.

Ja, dottern var som sagt samtidigt och drog tre mjölktänder, när hon var klar såg hon helt bedrövad ut. Tjock i kinden efter all bedövning och ont hade det gjort när de la bedövningsprutan. Stackarn men senare på kvällen var det bra igen.

Det får vara allt för denna gången.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0