Vilket härligt väder!!

Nu måste ändå våren vara på väg. Det har varit underbart väder nu i helgen. Igår tog jag fram cykeln och cyklade en sväng. Hoppas på att kunna cykla till jobbet någon dag i veckan. Är cykeln framme då är det vår. Såg det var många barn ute nu i helgen och cyklade, ett säkert vårtecken.

Jag och maken tog oss en härlig lång promenad, sonen cyklade med medan dottern stannade hemma.

Igår spelade sonen innebandymatch, de var så duktiga tycker jag. De var väldigt samspelta igår, gjorde väldigt fina pass. De vann matchen och det var dem värda, hoppas att det stärkte deras självförtoende. Fick med mig dottern till att titta och hon tyckte att det var kul, jag fick muta henne först för att hon över huvud taget skulle följa med. Nu vill hon följa med nästa gång också.

Snart är det dags för seeding lopp. Känner mig inte laddad för det men skall nog bli det. Typiskt är det många saker som krockar den dagen men det är tur att vi har föräldrar som kan hjälpa till.

Tänkte visa vad jag gjorde under scrapträffen förra lördagen.



Texten har jag stansat ut med BS, det är ett QK alfabet, det syns inte så bra på bild men pappret jag använt är lite glittrigt. Stämpalt i hörnena, swirlen har jag målat med crackelpaint och därefter lagt på 3D lack.



Den här lo har jag inte använt så mycket papper eftersom jag använt mig av mönster papper i botten.
Grattis texten är ett QK alfabet.



Här är en utav utmaningarna, den hamnade i kategorien 4 papper men den skulle också kunna hamnat i något jag som jag inte riktigt är vänn med. Att använda flera mönstrade papper är inte riktigt vad jag brukar göra. Texten är cipboard som jag har målat med crackelpaint, journalingen har jag stämpat och klippt ut.



Här har jag provat det andra ebossinkuveret från Sizzix. Stämpeln är från Penny Back målat med PM pennor. Tänkte ha texten grattis på kortet men har inte bestämt hur jag skall göra så det här kortet är inte riktigt färdigt ännu.



Här är den andra utmaningen, att göra ett kort eller lo utan bild eller stämpel. Spelbinders har jag använt till ramarna, skrivit grattis för hand.

Den tredje utmaningen visar jag lite senare, fotot blev inte så bra, måste fota den igen men just nu orkar jag inte.


Kommentarer
Postat av: Helena

Här har nog våren tagit en paus, blåser för fullt och det är ruggigt ute. Jisses, vilka snygga alster du gjort. Korten är jättefina.

2011-03-07 @ 17:27:10
URL: http://lillanspyssel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0