Lördag igen...

och jag har hunnit ta mig en kort löprunda och löst melodikrysset. Sitter nu och dricker kaffe för att sedan åka in till heden för att gå på scrapmässa. Dottern skall följa med och det skall bli kul och jag hoppas att jag skall hitta mycket kul saker.


Veckan som har gått har barnen haft lov och jag har varit ledig sedan i tisdag. Det har varit välbehövligt med lite ledigt, har fått gjort sådant som annars inte hunnits med och så har jag sovit. På måndag är det dags igen.

Igår var vi på sjöfartsmuseet. Tittade på djuren i akvariet och på båtarna, vi avslutade med att lyssna på ett litet kort föredrag om sjöodjur, påhittade eller verkliga.
Först tänkte jag åka och bada med barnen på vattenpalatset i lerum eftersom de har frågat efter det en längre tid men så kom jag att tänka på att Philip börjar bli stor nu. Det är inte alla som tycker det är okej att när barnen har börjat i skolna följer med in på motsatta köns omklädningsrum. Det innebär att har jag ingen manligt sällskap med mig måste han gå in själv herrarnas avdelning och det tror jag att han skulle klara. Han duschar ju själv här hemma och i skolan går det bra men han ville inte gå in själv så vi fick avstå att bada. Dottern tyckte att han kunde följa med oss in på damernas, för mig och henne spelar det ingen roll men det finns flickor i hans ålder som inte tycker det är så kul dessutom tror jag att dottern inte skulle tycka det var bekvämt om killar i hans ålder skulle duscha på damernas men det är ju annorlunda med brosan.

Vi får planera in bad när vi kan åka hela familjen eller ta med kompisar till sonen, då tror jag att han skulle gå in på herrarnas.

Nu är det inte många veckor kvar till jul bara tre veckor kvar till advent, handlade lite dekorationer till adventsljusstacken på blomsterlandet igår. Visar bild på det färdiga resultatet längre fram.

Ha en bra lördag.

Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Hoppas du hittar massa kul på mässan. Det gjorde jag,

Ha en trevlig helg

Kram

2011-11-05 @ 13:51:24
URL: http://www.evalena.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0