Julkort och ett bröllopskort

Ett julkort med en annan vikning. Stämpeln är från stämpelboden och det mönstrade pappret kommer från inkido.



Ängeln mitt i kortet är ett bokmärke som jag köpt på Panduro Hobby




Var på kurs hos kortmakaren. Här kommer några av korten som jag gjorde där.


Med spotlight teknik. Tyvärr blev inte fotografiet så bra.


Maskningsteknik




Maskningsteknik igen.



En enkel vikning


Så här ser kortet ut på insidan.


En vikning med en fika på kortet.









Istickskortet



Bröllopps kortet har jag inte gjort på kursen.
Brudparet är från stämpelboden. Mönstrade pappret från inkido. Brudparet har jag färglagt med akvarellfärg.



Insidan på kortet.




Kortet var till en kollega som gifte sig nu i lördags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0