Julkort

Ont i kroppen och halsen och känner mig allmänt hängig. Hoppas det går över snart har inte tid att vara sjuk.
Tog tag i mig och åkte till blommsterlandet idag, köpte lite fågelmat och julblommor. Fåglarna de äter som bara den, de har redan ätit upp 2 kg påse med frön, nu köpte jag 8 kg solrosfrön och 1 kg jordnötter. Vi såg att det var det de ville ha, den andra maten kastade de ur fågelmataren.

Julen närmar sig med stora steg. Är lite efter med julkorten men hoppas att hinna klart i tid annars får vi ta de tryckta också. Viktigast är att bli klar med kalendrarna. Nu gör jag de två sista samtidigt, varför gjorde jag inte det innan märker att det går mycket fortare.


Som sagt det var ett tag sedan jag gjorde några julkort. Här kommer ett med en annorlunda vikning. Insipirationen fick jag från handarbetascraps blogg där det även finns beskrivning hur man gör vikningen.




Det mönstrade papprena kommer från inkido, härligt när de gör papper som passar bra ihop. Stämpeln är från hänglar och stänglar. Jag har målat stämpeln med akvarellfärg och jag är väldigt nöjd att jag fick till ansiktsfärgen. Har inte så många akvarellfärger och liten kunskap om hur man blandar till färgerna för att få den rätta.



Så här ser det ut inne i kortet.



Från en annan vinkel. Komm på efteråt att vad skall vi skriva våra namn? Funderar på brevid kransen eller göra en liten fin lapp och klistra på granarna. Är det någon som har ett bra tips skriv gärna.

De gröna kransarna har jag köpt från Panduro Hobby, karen marie klipp tror jag de heter.
Bandet som jag har runt kortet sitter fäst på baksidan med hjälp av det brunrutade pappret. Tog ingen bild på det.

I kväll tänkte jag göra ett kort av den andra vikningen som de visade på handarbetascrap.
Skall även göra ett bröllops kort utav den andra vikningen.


Kommentarer
Postat av: Diana

Jätte fint kort och tuff vikning. Alltid skoj att testa något nytt!

2009-11-23 @ 18:21:50
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: maria

så fina kort! härliga! du är jätteduktig ju!!

2009-12-02 @ 16:24:48
URL: http://olersmaria.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hej Petra



Du är duktig på att ta kort.



Pappa 100114

2010-01-14 @ 21:31:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0