Provar denna varianten!

Har försökt nu hela hösten att bli av med de där extra kilona. Vet så väl hur jag skall göra men gör det ändå inte. Varför skall det vara så svårt? Det är inte mycket och ja dem påverka inte min hälsa ännu utan det är mest kosmetika för tillfället. I längden kanske hälsan påverkas av övervikt risken är att extrakilona blir fler.

Nu skall jag prova att blogga om viktresan. Skriva av mig hur det går vad som går bra respektive dåligt.

7 kg till midsommar borde jag klara med bra kost och motion.
Problemet är att jag inte prioriterar mig själv utan det är de andra familjemedlemmarna som går i första hand och oftast är det min motion som får stryka på foten.

Det är lite märkligt, fungerar motionen fungerar även kosten, konstigt hur man är funtad. Så nu vecka 7 skall jag prioritera min motion, om inte annat får barnen en mycket gladare och piggare mamma så alla tjänar på att jag får motionerar. Skall erkänna att det är inte barnen eller min man som hindrar mig utan det är mina egna tankar om att alltid vara tillgänglig för familjen, det är jag själv som bort prioriterar mig själv. Säger jag att jag skall ut och springa så är det oftast inga problem och nu är faktiskt barnen soppas stora så att de kan vara hemma en stund själva så den bortförklaringen går bort. Nu är det snö ute men det går faktiskt att springa där det är skottat och nu har jag köpt kläder som håller mig varm, den bortförklaringen går också bort. Är det allt för kallt så det gör ont i luftrören ja då kan jag faktiskt promenera.

Igår gjorde jag allhjärtans dag kort, la dem på lådan idag så motagarna får dem kanske i morgon eller på tisdag men vad gör det. Kan behövas lite glädje även alla andra dagar på året. Skall lägga in dem imorgon. Ja jag invigde mitt lilla staffli idag när jag fotade korten. Blir mycket bättre vinkling av korten.

Imorgon är jag ledig som vanligt men även barnen. Äldsta är på sprotlovsläger med kyrkan, jag och sonen skall ta oss en tur till Alingsås. Tänkte ta en tur till pappersbiten, vill ha lite mer mönstrade papper och enfärgade cardstocks.  På onsdag blir det distress kurs hos kortmakaren, skall bli kul.

Det var allt för idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0