Kalas

Idag firade vi min bror som fyller 30. Ett trevligt litet kalas med god mat. Efteråt följde syrran och hennes sambo hem till oss och åt middag. Väldigt trevligt tycker jag eftersom det inte är så ofta som vi träffar dem.

Givetvis fick jag uppdaraget att göra ett kort till brosan från hoss och syrran, bild på kortet kommer på måndag. Jag altrade även en tavla till brosan, blev ganska nöjd med den.


I torsdags var jag hemma från jobbet för vård av barn, dottern hade åket på en lätt magsjuka. Hon kräktes i tisdags i skolan och en gång hemma på eftermiddagen men sedan var det inte mera men det är 48 timmar som gäller innan man får komma tillbaka. Eftersom hon var frisk och sonen också var tvugen att vara hemma var jag ju tvugen att hitta på något. Vi gjorde lite fika och åkte till Delsjön och åkte pulka, vi hade jätteroligt och underbart väder. Backen vid badplatsen är rätt brant så det gick fort ner och det är tur att sjön är frusen.

Skall sätta mig och börja med ett makrame smycke, blev inspirerad utav Panduro katalogen som kom i lådan i torsdags. Makrame är inget nytt för mig, lärde mig det när jag gick i scouterna men det nya blir att få in pärlorna men det ser inte så svårt ut enligt beskrivningen.

God natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0