Ett tag sedan

Nu var det längesedan som jag uppdaterade bloggen. Har inte riktigt haft lusten att sätta mig här dessutom har skapar lusten varit på sparlåga men nu så.

Först ut kommer några julkort. Ja det skall börjas i tid. Två för februari månad och ett för mars, ett till för mars får det bli lite senare, det är några veckor kvar på månaden.







Var på kurst hos kortmakaren för ett tag sedan, där fick vi bland annat prova på lite olika bakgrundstekniker. Här är två resultat utav den kursen.



Här har jag först stämplat och sedan embossat med klar emobossingpulver och sedan färgat in pappret med en stämpeldyna.



Här har jag först droppat dristressfärg på ett bakplåtspapper (teflonbelaggt), sedan tog jag ett papper som jag skrynklade och vecklade upp för att sedan dra det i färgen. Äggen är stämplar som jag färglagt med Promarkers, har lagt 3-D lack på prickarna och rosetterna.



Ett kort till en kompis som fått barn för en månad sedan. Nallen kommer från Stämpelboden.


Kommentarer
Postat av: lisbet

Vilken underbar blogg du har. Jag hade tänkt göra några kort med nya stämplar men fick liksom bara tomt i huvudet. Så en redig bloggrunda brukar vara lösningen.



Tack för inspirationen.



Lisbet

2010-03-14 @ 11:10:27
URL: http://articsisters.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0