Blev inspirerad utav....

min syster till att ändra utseendet på bloggen. Jag gick ett steg längre och lade upp egna bilder istället för att kopiera en redan färdig desinad sida.

Igår var jag på scrapmara hos Scrap och Hobby i Sävedalen. Det var mycket treligt alltid roligt att få träffa likasinade och få pyssla en hel dag. Behöver bara koncentrera mig på scrappandet mat och annat fixar arrangörerna.
Lite utmaningar var det på maran jag deltog i fyra utav sju, den första var nästan obligatorisk, den gick ut på att göra en namnskylt. Jag deltog sedan i skiss utmaningen, distressa en eget bakgrundspapper och sedan designa det utifrån en bingorad, dekorera wellpappkartong som var med i goodibagen något utstansat skulle vara med.



Skiss utamningen.



distressa och stämpla egen bakgrund. Min bingorad som jag valde var något brunt, något pulverembossat, något ovalt, crackelpaint samt häftklamer. Ovalt det är taggen nere i högra hörnet, använt mig av spellbinders två olika storlekar och Tim Holtz die, jag har embossat kanten på det mönstrade pappret under fotot, crackelpaint har jag målat runt fotot, ovalerna och fotomattan är bruna, jag har häftat fast det mönstrade pappret istället för att tejpa.
Jag har använt mig av vitt cardstock som jag färgat in med distressfärg, stämplat fjärilarna och swirlarna i hörnerna med distressfärg.



Wellpappkartongen. Stansat ut det mönstrade pappret samt bilden med äggen på med spelbinders. Stämplarna kommer från Magnolia och är färglagda med akvarellfärg.
Kanske jag fyller asken med något trevligt till påsk. Vem som får den det får vi se.

Jag fick gjort lite till under träffen, här är två lo



En dubbelsidig. Jag fick gjort en lo till men fotot blev så dåligt så jag måste fota om den.


Här nedan kommer några lo jag gjort tidigare men inte visat.







Det var allt för denna gången.


Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Vad mycket fint du fick gjort i helgen. Tack för sällskapet

Kram

2011-04-04 @ 05:14:11
URL: http://www.evalena.wordpress.com
Postat av: Morfen

Visst är det roligt med träff! Jag var på en liten informell träff i helgen och det är alltid lika roligt att sitta och pyssla ihop med andra. Man babblar, får idéer och inspireras. Jättemycket fint! /Anna

2011-04-06 @ 10:03:08
URL: http://morfen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0