3 december

Lördag igen, vet inte vad veckorna tar vägen.

Idag har vi varit på julmarknad i Jonsered. Köpte lite prylar på Östhjälpen och en julklapp på Jonsereds if:s  julmarknad. Markanaden som var i fabrikerna var vi aldrig i, det var så dåligt väder idag så vi hade ingen lust att röra på oss så mycket.

Annars har det varit en bra dag, lugn och skön. Gjorde några julkort i eftermiddags, blev inspirerad utav ett tv klipp på Svensk Scrapbooking.







De tre ovan är väldigt enkla, stämplade upp ett motiv och embossade det därefter drog jag över med distressfärg. Väldigt enkelt och snabbt gick det. Perfekt om man har många kort att göra, nu har inte jag det men det är alltid roligt att prova nya tekniker. Jag sprayade även lite shimmer på men det syns inte så bra på bilden.



Det här kortet gjorde jag för några dagar sedan. Stämpeln är från kortmakaren och fäglagd med distress färg, stansat ut ovalerna med spelbinders.

Nu tror jag inte att det bli fler julkort för i år. Har även köpt julkort så nu har jag till alla vi skall skicka. Det blir de närmaste som får de handgjorda korten och de som uppskattar att få ett handgjort.

Tycker det är roligt att göra kort funderingar går om att ta beställningar men jag vet ännu inte om jag hinner med större beställningar just nu kanske om något år eller två. Men vill man ha något enstaka så går det bra att beställa om ni tycker om det jag gör.

Ha en fortsatt trevlig helg.

Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Jätte fina julkort. Tänkte också testa att göra efter klippet på SS.

Ha en fin söndag

Kram

2011-12-04 @ 08:37:34
URL: http://www.evalena.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0