Nya tag!

Nu var det ett tag sedan jag skrev här. Har inte riktigt haft tiden eller orken. Förra veckan var jag inte riktigt bra, hade lite feber och ont i kroppen. Det gjorde att träningen inte blev av som den skulle tränade bara måndagen förra veckan.

Men nu är det bättre och jag var ute och sprang i 40 minuter och det kändes väldigt bra. Nu är det bara 18 veckor kvar till Göteborgsvarvet och jag skall bara klara det på mindre än 2½ timme. Nu gäller det att ligga i. Träna och äta rätt så skall jag nog fixa det.

Skulle ju även återuppta en om dagen förra veckan men så blev det inte. Mitt rum där jag sitter och skapar är just nu belamrat med saker från förådet så skapar lusten har därmed stoppats upp. Hoppas att vi skall kunna ställa tillbaka sakerna i förådet till helgen. Det är så att de har bytt avloppstammar i huset och då var vi tvugna att tömma förådet så att de kunde komma åt.

Trots röran tog jag mig i kragen och satt mig och gjorde en layout efter en skiss från svensk scrapbooking, januaris månads skiss utmaning.

Så här tolkar jag den. Vill ni se hur skissen ser ut, gå in på Svens Scrapbooking.



Bilderna är tagna 2007, vi är på Skara sommarland. Det är sista helgen de har öppet för säsongen och Västtrafik har hyrt in sig i parken och bjudit alla sina anställda med familjer att komma dit, min pappa jobbar för västtrafik.
Utöver Sommarlandets egna aktiviteter hade Västtrafik lite egna jippon, här bygger dottern ett högt torn utav toa rullar. för den insatsen får hon en godispåse.

Jag har använt mig av ett rödbrunt Cardstock, grått papper som fotomatta, mönstrade papprena kommer från spillbitslådan. Cirklarna och de lila swirlarna har jag stansat ut med hjälp av spellbinders dies. På swirlarna ritade jag dit vit kant med en vit gelpenna. Den svarta rubriken är slags gummibokstäver som jag köpte hos kortmakaren nu när de hade utförsäljning. Blommorna kommer faktiskt i från ljusmanchetter. Jag rensade skåpet med ljus och manchetter, tänkte slänga dem först men komihåg någon persons tips från Svensk Scrapbooking att dem kan jag ju använda i mitt skapande.

Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Fin Lo. Skönt att du mår bättre.

2011-01-18 @ 05:16:58
URL: http://www.evalena.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0