Seedingloppet

Igår var det då dags för seedinloppet. Jag sprang det på 1,03 och det är jag nöjd med. Innan iår har jag gjort milen på 1,06 och seedingloppet är 10,5 km. Det ända tråkiga är att jag efter loppet fått djävulskt ont i knät ner mot vaden. Under själva loppet gjorde det inte så ont, det gick och springa och det kändes okej lite ont men inte mer.
Som sagt har haft lite problem de senaste gångerna med knät, jag var hos en sjukgymnast på sportlife i torsdags, konstaterade att jag fått löparknä, fick ett tränings och strech program. Har styrketränat lite hemma av de övningar jag kan göra hemma och stretchat, har dessutom gjort en övning som kalas kavelövning. Hittade den på nätet, det innebär att man ligger på en kavel eller fylld petflaska och maserar benet från höften ner mot knät, det finns även redskap att köpa men nu har jag inte det och den är rätt dyr. Det funkar lika bra med kaveln och det gör väldigt ont. En muskel eller sena vet inte vad som går från höften ner till knät som är stel.
Skall även träna upp styrkan i vänster benet och då främst baksidan och framsidan lår samt sätesmuskeln och höftpartierna givetvis skall ja träna högerbenet också annars blir det tokigt. Nya skor skall även inhandlas mina har gjort sitt nu.

Det är mycket som hänger ihop som orsakar besvären. Jag hoppas att jag skall komma till rätta med problemet innan Göteborgsvarvet så att jag kan springa det utan smärta.

Vilket härligt väder det är idag, i lördags såg jag de första snödropparna. De växer utanför vår uteplats, ett säkert vårtecken. Det är så underbart nu på vår uteplats när solen skiner. Skall snart sätta mig där med en kopp kaffe och njuta.



Jag har inte scrappat på ett tag nu men jag hade två lo som jag inte har visat innan.



Här har jag använt mig av mina nya schablonmallar som jag köpte hos Pappersakademin. Jag har satt på lite bling på swirlarna.



Pappret kommer från Freja skapargård, tycer det är så härligt papper får vår känslor när jag tittar på det. Ända dekoratinen är blomman och bladen som jag stansat ut från QK dies. Mitten av blomman har jag dekorerat med guldiga glaskulor. Text har jag skrivit på bladen.

Skall försöka att skippa TV i veckan och pyssla lite mera, behöver komma i kapp när det gäller fotografierna dessutom har jag några projekt som jag skall göras.



Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Duktigt gjort. Hoppas knät blir bra.

Fina lo:s

Kram

2011-03-21 @ 15:45:32
URL: http://www.evalena.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0