Mors dag

var det idag. Alla mammor som läser här blev ni firade idag?

Här hemma firar vi det inte så väldigt stort, vi hade bjudit hit svärmor och min mamma på fika. De fick varsin blomma med ett kort på som jag har gjort.
Till fika blev det rabarber och jordgubbspaj, rabarberna var maken och sonen ute och plockade i trädgården, blev inte så jättemycket så jag drygade ut med lite jordgubbar. Det var iallafall väldigt gott med årets första rabarberskörd.

Dottern min hade gjort iordning en bricka med frukost till mig men hon kom aldrig in med den på sängen, hon ville inte väcka mig. Hon är för rar hon, hon satt uppe i en timma och väntade på att jag skulle komma upp.



Här är brickan hon hade fixat iordning.

Sonen och maken var på fotbollsträning på morgonen.

Dottern hon fixade och donade lite hemma innan svärmor och min mamma kom, gjorde fint i hallen och städade vardagsrummet, inte dåligt för att vara henne tänk om det kunde vara så varje dag.

Några presenter fick jag inte idag utan jag fick Garmin pulsklocka förra lördagen. Vi brukar annars inte ge varandra presenter varken på farsdag eller morsdag, blir kanske en liten blomma eller dylikt. Det viktiga är att man kommer ihåg varandra fast skall det behövas en dag för det? Egentligen borde man ta till vara varandra och hylla varandra varje dag.



Blomman till min mamma. En enkel blomma kan bli lite lyxig genom ett fint kort samt lite finare inslagning.



Svärmor fick en likadan blomma.

kortet och tagsen har jag visat innan.

Har idag fått lite lo gjorda men dem tänker jag visa en annan dag. Klockan börjar närma sig sängen.

God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0